همایش ملی معماری فضاهای آموزشی در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ توسط مرکز آموزش علمی کاربردی واحد 13 تهران و موسسه مدیریت دانش شباک و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار گردید.
محورهای همایش:
محور اصلی
-معماری، روانشناسی و فلسفه آموزش
-فضاهای آموزشی پایدار
-دیدگاههای نوین در طراحی فضاهای آموزشی
-طراحی داخلی فضاهای آموزشی
-طراحی معماری فضاهای آموزشی
-فضاهای آموزشی خلاق
-دیگر موضوعات مرتبط
-فضاهای آموزشی و شهرسازی
-معماری ایرانی-اسلامی و فضاهای اموزشی
-طراحی معماری فضاهای آموزشی و کودکان
-مسائل فنی در طراحی فضاهای آموزشی
-جامعه، فرهنگ و فضاهای آموزشی
عناوین مقالات پذیرفته شده در همایش:
- بررسی نمود الگوهای معماری بومی اقلیم گرم و مرطوب در فضاهای آموزشی؛ نمونه موردی: شهر بندرعباس
- ارائه ضوابط و راهکارهای طراحی فضاهای آموزشی در پارکهای علم و فناوری با هدف ارتقاء خلاقیت دانشجویان و پژوهشگران
- فضاهای آموزشی بدون کلاس ودیوار- مدارس ابتدایی سوئد؛ مطالعه موردی مدارس ابتدایی ویتارا و نیا
- نقش معماری و عوامل کالبدی محیط آموزشی بر تسهیل یادگیری کودکان
- تاثیرات طراحی معماری فضای مهدکودک بر هوش کودکان
- بررسی میزان رضایتمندی مدیران و کادر آموزشی مدارس؛ مطالعه موردی :مدیران و کادر آموزشی مقاطع ابتدایی و متوسطه در شهرستان بابل در سال تحصیلی 93-1392
- ارتقاء کیفی فضاهای باز مدارس ابتدایی و توانمندسازی دوباره کهن الگوی حیاط مرکزی
- بررسی تاثیر فضای باز معماری و حیاط بر افزایش خلاقیت در دانشآموزان
- پیشنهاداصول طراحی مدرسه پایدار در راستای دستیابی به معماری پایدار وصرفه جویی در مصرف انرژی
- ارزیابی مکانی باغ کودک در محدوده پل توحید شهر رشت
- ارائه راهکارهای طراحی بهینه فضاهای آموزشی با رویکرد تعامل معماری، روانشناسی و روانشناسی محیطی
- بررسی تأثیر چیدمان کلاس درس در بهبود یادگیری دانش آموزان؛ نمونه موردی : دانش آموزان مقطع ابتدایی رشت
- بهره گیری از نظرات کاربران در طراحی فرم کالبدی فضاهای آموزشی
- استاندارد سازی تاسیسات گرمایشی، رسیدن به حداکثر کاربری در فضای آموزشی
- بررسی محیط انعطافپذیر برای کودکان
- بررسی رابطه بین معماری مهدکودک و خلاقیت در کودکان
- تاثیر وجود مرکز مطالعات و تحقیقات بر آموزش حقوق
- طراحي مراكز يادگيري پويا و آموزش غيررسمي
- مطلوب سازی مدارس ابتدایی با دیدگاه روانشناسی
- مدرسه معماری، یک عرصه زنده شهری
- بازخوانی جایگاه طراحی معماری ایرانی–اسلامی فضاهای آموزشی در نظام نوین آموزش و پرورش
- تحقق اهداف پدافند غیرعامل درکاربری های آموزشی با تاکید بر طراحی فضاهای باز
- نقش مؤلفههای مطلوبیت فضاهای آموزشی در ارتقاء کیفی آموزش در دبیرستانهای دخترانه اصفهان
- تبیین ساختار بهینه فضاهای آموزشی کودکان زیر شش سال با تاکید بر مکاتب آموزش و معماری
- طراحی معماری مدرسه آرمانی روششناسی آموزشی و طرح درس
- مبانی طراحی معماری با رویکرد رشد هویت فرهنگی کودکان
- فضاهای آموزشی شاد با شاخص طراحی فرهنگی مبنی بر اصول زیبایی شناسانه
- بررسی رفتارهای آموزشی رشتهی معماری در مقطع کارشناسی بر پایهی آسیبشناسی دوره کاردانی
- ارائه مدلهای سه بعدی هوشمندانه جهت ارتقاء یادگیری کودکان
- تاثیر طبیعت در افزایش حس تعلق دانشآموزان به مدرسه
- شناسایی عوامل محیطی بر خلاقیت و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان
- روند آموزش طراحی محیط های یادگیری نمونه موردی: کارگاه طراحی معماری3 دانشگاه هنر اصفهان
- بررسی تحول الگوهای کالبدی فضاهای آموزشی از دوره باستان تا معاصر متأخّر
- تجزیه و تحلیل توزیع فضایی و مکانیابی مدارس ابتدایی با استفاده از فرآیند تحلیل شبکهای(ANP) و GIS؛ نمونه موردی: منطقه هشت مشهد
- بررسی تاثیر معماری داخلی در محیطهای یادگیری از دیدگاه دانشجویان معماری؛ مطالعه موردی: دانشگاه شمس گنبدکاووس
- تاثیرات محیط فیزیکی مهدکودک بر ادراک کودکانه
- بررسی معماری مهدکودک و تاثیر آن بر آموزش و پرورش کودکان
- جایگاه معماری در فلسفه آموزش
- بررسی تأثیر ارتباط کودک و محیط انعطافپذیر در طراحی فضاهای آموزشی و با رویکرد ارتقاء خلاقیت کودکان
- اثرپذیری طراحی معماری از نحوه آموزش دروس عملی
- ارتقای فضاهای آموزشی مشارکتی در مراکز کودکان کار با هدف پرورش خودباوری؛ نمونه موردی: مشهد مقدس
- تربیت جمعی در شیوه تربیتی "ماکارنکو" و نمود آن در طراحی "مدارس اجتماعی"
- بررسی تاثیر طراحی معماری محیط بر رشد مهارتهای کودکان پیشدبستانی
- طراحی خانه کودک بر بستری از خلاقیت
- تبیین الگوهای ساختاری کلاس درس در طراحی فضاهای آموزشی
- تأثیر فضای آموزشی بر خلّاقيت کودکان
- بررسی روابط معماری و موسیقی و بررسی ویژگی چند نمونه مصادیق موثر در طراحی مرکز آموزش موسیقی کلاسیک
- تحليل و بهينهسنجي مكانيابي و كالبدي فضاهاي آموزشي شهر قزوين؛ مطالعه موردي: دبيرستانهاي دخترانهي معارف و صدرا-مدارس راهنمايي دخترانهي آلومتك و ثنا
- بررسی معماری داخلی مدارس با نگرش بر کیفیت فضاهای آموزشی؛ نمونه موردی: مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان مهاباد
- تغییر مفهوم و کالبد فضای آموزشی بر مبنای فلسفههای دوران پستمدرن
- تاثیر طراحی فضاهای مبتنی بر ساختار ادراک کودک بر افزایش خلاقیت
- عوامل تاثیرگذار در فضای آموزشی در ارتقاء سطح کیفیت آموزش و یادگیری
- بررسی تاثیر مراکز آموزشی و پرورشی بر رشد خلاقیت کودکان
- ایجاد هماهنگی میان نیازهای دانشآموزانِ مدارس ابتدایی، با محیط کالبدی حیاط مدرسه
- تبیین راهکارهای طراحی هنرستان هنرهای زیبا با رویکرد آموزش تجربه محور
- بررسی منطقهگرایی و هویت و نقش آن در معماری فضاهای آموزشی کودکان؛ نمونه موردی : پارک و فرهنگسرای شفق
- اصول طراحی فضاهای آموزشی کودکان با هدف روانشناسی رشد و خلاقیت
- طراحی دانشکده پزشکی مبتنی بر هویت معماری ایرانی-اسلامی
- نقش برنامهریزی معماری در طراحی فضاهای آموزشی دانشگاهی با رویکرد ارتقای تحصیلی
- نقش عوامل محیطی در مطلوبیت فضاهای آموزشی کودکان در راستای مدل خلاقیت و اصولی جهت طراحی این فضاها
- ضرورت تغییر در طراحی فضاهای آموزشی برای کودکان زیر شش سال با نگرشی بر ادراک کودکان
- بازتعریف فضای معماری مهدکودک با نگرش بر نیازهای کودکان؛ نمونه موردی: مهدکودکهای شهرستان مهاباد
- بررسی روند بازتعریف الگوهای مدارس سنتی در فضاهای آموزشی امروز با تکیه بر مطالعه تطبیقی
- نقش ابزاری کالبد محیطهای آموزشی در ارتقا خلاقیت کودکان
- بررسی عوامل موثر بر کاهش استرس در فضای آموزشی دانشگاه و تاثیر استرس بر فرسودگی تحصیلی